Saturday, August 28, 2004

Judicial Watch rains fire down on John Kerry

If It's Not Close, They Can't Cheat: Crushing the Democrats in Every Election and Why Your Life Depends on ItThis isn't good for the DNC: Non-partisan Judicial Watch was established in 1994 and serves as a legal and ethical and "watchdog" over government, judicial and legal systems. It is non-partisan and non-profit. And it is raining fire down on John Kerry's campaign. To wit:

FBI: Kerry Accepted Laundered Contributions

Senator Also May Have Set Up Meetings Between Chinese Firms, U.S. Officials

Judicial Watch, the public interest group that investigates and prosecutes government corruption, today released recently declassified documents showing that Democratic presidential nominee Sen. John Kerry accepted laundered contributions for his 1996 re-election campaign from the Communist Chinese government and that, in exchange, he may have arranged meetings between Chinese aerospace executives and U.S. government officials.

Obtained from the FBI through Freedom of Information Act and Privacy Act requests, the documents are related to the FBI’s “Chinagate” investigation into the Clinton campaign’s acceptance of contributions from Communist Chinese government sources...

...“These disturbing FBI documents raise further questions about Sen. Kerry’s involvement in what looks like a quid pro quo (cash for meetings) with the Communist Chinese,” said Judicial Watch President Tom Fitton...

FBI Documents Reveal Kerry Accepted Laundered Contributions

The Missing 94

The Chicago Sun-Times, hardly a bastion of conservative thought, is peeling the layers of Kerry's onion. And what they're finding ain't pretty. According to the Naval Personnel Office, there are 94 pages of Kerry's records unreleased, pending Kerry's sign-off on a Form 180. The Sun-Time opines that many of the pages relate to Kerry's honorable discharge, which was delayed six years after the date listed on his web site. What delayed Kerry's discharge? The answer could be extremely damaging, if this report is accurate...

94 pages of records unreleased?

Reporting by the Washington Post's Michael Dobbs points out that although the Kerry campaign insists that it has released Kerry's full military records, the Post was only able to get six pages of records under its Freedom of Information Act request out of the "at least a hundred pages" a Naval Personnel Office spokesman called the "full file."

What could that more than 100 pages contain? Questions have been raised about President Bush's drill attendance in the reserves, but Bush received his honorable discharge on schedule. Kerry, who should have been discharged from the Navy about the same time -- July 1, 1972 -- wasn't given the discharge he has on his campaign Web site until July 13, 1978. What delayed the discharge for six years? This raises serious questions about Kerry's performance while in the reserves that are far more potentially damaging than those raised against Bush.

Experts point out that even the official military records get screwed up. Milavic is trying to get mistakes in his own DD214 file corrected. In his opinion, "these entries are not prima facie evidence of lying or unethical behavior on the part of Kerry or anyone else with screwed-up DD214s."

Burkett, who has spent years working with the FBI, Department of Justice and all of the military services uncovering fraudulent files in the official records, is less charitable: "The multiple citations and variations in the official record are reason for suspicion in itself, even disregarding the current swift boat veterans' controversy."

Plot Thickens After Checking Records

Judicial Watch Calls For Investigation

Judicial Watch Calls For Investigation Into Kerry’s Medals, Anti-War Actions...

Formal Complaint Filed Over Senator’s Vietnam Awards, Post-Service Activities

Judicial Watch... today filed a request with the U.S. Navy and the Defense Department for an investigation into the awards granted to Sen. John Kerry during his service with the U.S. Navy in Vietnam. Judicial Watch also requested that military authorities investigate Kerry’s anti-war activities, including his meeting with North Vietnamese and Viet Cong delegations in Paris, while a member of the Naval Reserve...

Judicial Watch Calls For Investigation Into Kerry’s Medals, Anti-War Actions

New York Times linked to Kerry Campaign

The New York Times, which challenged the credibility of the Swiftboat Veterans for Truth because of links to the Bush campaign, has had its own objectivity called into question due to its fund-raising ties to the Kerry campaign.

The network of financial connections between Kerry's campaign and the Times is extensive. Although the Times has an allegedly official “ban” on political campaign contributions, a simple search on “” reveals that at least two editors in the employ of the Times, Christine Muhlke and Elizabeth Stewart, have contributed at least $1,500 to John Kerry’s campaign efforts.

These are individuals who have direct influence on the selection of stories that run in the Times and its companion magazine - and they are on the record giving money out of their own pockets directly to the Kerry campaign.

At least two other employees of the Times - Alan Flippen and William Usuik - have contributed $1,250 to Kerry.

Alternatively, not a single employee of the Times has contributed to President Bush or any other Republican candidate or organization. This fact, i.e. the fact that influential individuals working for the New York Times have contributed money directly to Kerry, and Kerry alone, is quite troubling and seriously calls into question the objectivity of that news outlet. Further, the financial connection between John Kerry, the Democrats, and the New York Times goes beyond mere employees.

The New York Times Co. is effectively owned and controlled by the Sulzberger family. At least one Sulzberger family member, Dr. Judith P. Sulzberger (who owns, de jure, approximately 5 percent of the New York Times voting shares, or over about 7 million shares), has donated the maximum ($2,000) directly to Kerry (on March 8).

Dr. Sulzberger has also contributed $5,000 to “Victory Campaign 2004” (which finds radical leftist 527 groups such as Americans Coming Together and The Media Fund) and $20,000 to the Democrat National Committee (DNC Services Corp.). So, in the aggregate, an individual exercising de jure ownership/control over the New York Times Co. has donated in excess of $27,000 to Kerry and other far-left efforts to defeat the president.

The New York Times, in major stories, has used donor-donee connections to call into question the credibility and objectivity of Swift Boat Veterans for Truth...

New York Times has strong ties to Kerry Campaign

No comments: