Saturday, March 22, 2014

Obama administration propagandist and WaPo "reporter" Juliet Eilperin chose... poorly

If you missed the kerfuffle that's erupted between Power Line's John Hinderaker and the execrable Washington Post's propaganda machine, well, check this out.

On Thursday, the Washington Post published an article by Steven Mufson and Juliet Eilperin titled “The biggest lease holder in Canada’s oil sands isn’t Exxon Mobil or Chevron. It’s the Koch brothers.” ... So Thursday evening, I wrote about the Post article here. I pointed out that Koch is not, in fact, the largest leaser of tar sands land; that Koch will not be a user of the pipeline if it is built; and that construction of the Keystone Pipeline would actually be harmful to Koch’s economic interests, which is why Koch has never taken a position on the pipeline’s construction. The Keystone Pipeline, in short, has nothing whatsoever to do with the Koch brothers.

My post garnered a great deal of attention, and Mufson and Eilperin undertook to respond to it here... [their] response attempted to explain “Why we wrote about the Koch Industries [sic] and its leases in Canada’s oil sands.” Good question! What’s the answer?

The Powerline article itself, and its tone, is strong evidence that issues surrounding the Koch brothers’ political and business interests will stir and inflame public debate in this election year. That’s why we wrote the piece.

So in the Post’s view, it is acceptable to publish articles that are both literally false (Koch is the largest tar sands leaseholder) and massively misleading (the Keystone Pipeline is all about Koch Industries), if by doing so the paper can “stir and inflame public debate in this election year?” I can’t top Jonah Goldberg’s comment on that howler:

By this logic any unfair attack posing as reporting is worthwhile when people try to correct the record. Why not just have at it and accuse the Kochs of killing JFK or hiding the Malaysian airplane? The resulting criticism would once again provide “strong evidence that issues surrounding the Koch brothers’ political and business interests will stir and inflame public debate in this election year.”

Let me offer an alternative explanation of why the Washington Post published their Keystone/Koch smear: 1) The Washington Post in general, and Mufson and Eilperin in particular, are agents of the Left, the environmental movement and the Democratic Party. 2) The Keystone Pipeline is a problem for the Democratic Party because 60% of voters want the pipeline built, while the party’s left-wing base insists that it not be approved. 3) The Keystone Pipeline is popular because it would broadly benefit the American people by creating large numbers of jobs, making gasoline more plentiful and bringing down the cost of energy. 4) Therefore, the Democratic Party tries to distract from the real issues surrounding the pipeline by claiming, falsely, that its proponents are merely tools of the billionaire Koch brothers–who, in fact, have nothing to do with Keystone one way or the other. 5) The Post published its article to assist the Democratic Party with its anti-Keystone talking points.

Which frames a very interesting contrast. The Keystone Pipeline is by no means the only energy-related controversy these days. “Green” energy is also highly controversial. “Green” energy is controversial, in part, because, unlike the Keystone Pipeline, it harms the consumer: solar and wind energy are inefficient, and therefore raise energy costs to consumers. “Green” energy is also controversial because it harms taxpayers: because they are inefficient, solar and wind energy can survive only through taxpayer-funded subsidies. Further, the federal government has invested in numerous “green” energy projects that have gone bankrupt, sticking taxpayers with the tab. Solyndra is only one of a number of such debacles.

“Green” energy is also controversial because it has been used to enrich government cronies. Let’s take, for instance, the billionaire Tom Steyer. Steyer has made much of his fortune by using his government connections to secure support for uneconomic “green” energy projects that have profited him, to the detriment of consumers and taxpayers. See, for example, here, here, here, here, here, here and here. As is explained here, Tom Steyer is a bitter opponent of the Keystone Pipeline. His financial interests, in “green” energy and perhaps also in pre-pipeline oil sources like BP, stand to benefit if Keystone is killed.

Haven’t heard much about Tom Steyer, you say? Maybe that’s because he isn’t heavily involved in politics. Heh–just kidding. Steyer, as you probably know, is one of the biggest donors to the Democratic Party and its candidates. This year, he has pledged to contribute $100 million to the campaigns of Democratic candidates, as long as they toe the line on environmental issues–which includes, presumably, taxpayer support for “green” energy and opposition to Keystone.

So the Post could have written a very different story about the Keystone Pipeline. The Post could have written that opposition to the pipeline is being funded in large part by a billionaire who has a personal financial interest in the pipeline not being built. And that’s not all! The billionaire is a political crony who has used his connections in Washington to get rich and to fleece consumers and taxpayers. Now, with Keystone, he is doing it again! How is that for a story that would “stir and inflame public debate in this election year”?

The Post, of course, didn’t write that story...

Hinderaker observes that the Post has written glowing puff pieces about Tom Steyer. Oh, and that John Podesta -- head of the Center for American Progress -- is a cheerleader for Steyer for (yes, you guessed it) Energy Secretary. Neither Steyer nor Eilperin happened to mention that Steyer would benefit financially -- in a major way -- from nixing the Keystone pipeline.

Further, "reporter" Juliet Eilperin is married to Andrew Light, who opines on climate policy for the Center for American Progress, the Marxist front group that has spent a year attacking private citizens like the Koch brothers.

Oh, and Eilperin's husband is also a member of the Obama administration, serving as "Senior Adviser to the Special Envoy on Climate Change in the Department of State" (the title alone is proof that the budget for the Department of State needs to be slashed by 80 percent).

So Eilperin quoted her husband's boss in a puff piece on radical billionaire leftist Tom Steyer, who would benefit greatly from the death of Keystone.

Hinderaker adds one additional data-point: Tom Steyer sits on the board of the Center for American Progress.

My opinion is that the Washington Post is not so much a news organization as it is a 24-by-7 infomercial for the radical Left.

Hat tip: BadBlue News


Anonymous said...

So then it's okay to call Obama a commie Muslim Brotherhood stooge born in Kenya? You know, for the sake of starting a dialogue?

Anonymous said...

When the, commie Muslim Brotherhood stooge born in Kenya, gives back the healthcare insurance plan and doctor he promised I could keep.

Anonymous said...

Is it just me, or is Juliet Eilperin the problem with Washington? Daddy was a judge in the DC Circuit, she goes to Princeton, gets a degree in "politics," then becomes a reporter for the Washington Post. Interesting.

Is she a tranny? Looks like a man.